دوشنبه ۰۷ اسفند ۰۲

راهنماي جامع و كامل بازديد از ديوار بزرگ چين

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

راهنماي جامع و كامل بازديد از ديوار بزرگ چين

۱۲۷ بازديد

همان طور كه مي دانيد ديوار بزرگ چين يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري پكن است و بازديد از آن آرزوي بيشتر افراد جهان است! هر ساله بيش از 10 ميليون توريست از ديوار بزرگ چين ديدن مي كنند و همين مسئله نشان از محبوبيت بسيار زياد ديوار بزرگ چين دارد. جالب است كه بدانيد نام چيني ديوار بزرگ چين، "وان لي چانگ چنگ" است كه معناي تحت اللفظي آن "ديوار طولاني 10،000 مايلي" است. 

ديوار چين

درباره ديوار بزرگ چين
در ماه دسامبر سال 1987 ديوار بزرگ جهان در ليست آثار ميراث جهاني يونسكو قرار گرفت. اين ديوار با كمك بيش از 1 ميليون نفر ساخته شده است و يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري جهان به شمار مي آيد. اگر شما هم قصد سفر به پكن داريد، كفش هاي ورزشيتان را در چمدانتان قرار دهيد و عزمتان را جزم كنيد تا يكي از جذاب ترين شگفتي هاي دنيا را از نزديك ببينيد.
ايده ساخت ديوار بزرگ چين به 3 قرن قبل از ميلاد مسيح بر مي گردد. از آن زمان ساخت ديوار بزرگ چين شروع شده است و بعد در قرن هاي بعد قوي تر، طولاني تر و پيچيده تر شد. امروزه خيلي از بخش هاي ديوار بزرگ چين تخريب شده است و بازديد از خيلي از قسمت هاي آن اصلا امن نيست. اما همان بخش هايي كه بازديد از آن ها براي عموم آزاد هستند به قدري جذاب هستند كه توريستان زيادي را از سراسر جهان به خود جذب مي كنند. دسترسي به بعضي از آن ها از مركز شهر پكن راحت است، اما دسترسي به بعضي از آن ها اصلا كار ساده اي نيست و انگيزه كافي براي طي كردن مسير سختشان مورد نياز است! در ادامه بهترين قسمت هاي ديوار بزرگ چين و راه هاي دسترسي آن ها را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد بهترين بازديد را از ديوار بزرگ چين داشته باشيد.

ديوار بزرگ چين

بادالينگ
بادالينگ نزديك ترين بخش ديوار بزرگ چين به پكن است و به همين دليل شمار بازديدكنندگان بيشتري به نسبت ديگر نقاط آن دارد. بادالينگ همان بخشي است كه بازديد از آن بعد از بازسازي ديوار در سال 1957 زودتر از باقي قسمت ها براي عموم آزاد شد. اگر شما هم قصد سفر به پكن را داريد و زمان اقامتتان در تور ارزان پكن محدود است، بهتر است كه بادالينگ را براي بازديد انتخاب كنيد. چراكه هم مسير دسترسي به آن از پكن كوتاه است و هم مي توانيد با تلكابين به راحتي به آن برسيد و در زمان و انرژي خود صرفه جويي كنيد. اما در كنار اين مزيت ها، يك سري معايب نيز در مورد بادالينگ وجود دارد. اين قسمت از ديوار بزرگ چين هميشه مملوء از توريست است و هميشه شلوغ است و شايد نتوانيد راحت بر روي آن قدم بزنيد و عكس هاي يادگاري مناسب بگيريد. پيشنهاد ما به شما اين است كه براي جلوگيري از مواجه شدن با ازدحام توريستان، در ساعات پاياني زمان بازديد يعني بعد از ظهر به اين جاذبه گردشگري چين مراجعه كنيد.
راه دسترسي به بادالينگ: اتوبوس شماره 877 هر روزه از ايستگاه اتوبوس دشنگمن در پكن راهي بادالينگ مي شود. لازم به ذكر است كه آخرين اتوبس پكن به بادالينگ ساعت 12:30 حركت مي كند و آخرين اتوبوس در ماه هاي نوامبر تا مارچ ساعت 4:30 بعد از ظهر و در ديگر ماه هاي سال ساعت 5 بعد از ظهر از بادالينگ بر مي گردد. هزينه كرايه اين اتوبوس ها 12 يوان است.
يكي ديگر از راه هاي دسترسي به بادالينگ سوار شدن در قطارهاي ايستگاه هوانگتوديان است. اين قطارها شما را در فاصله 15 تا 20 دقيقه اي ديوار بزرگ چين پياده مي كنند. هزينه بليط اين قطارها 6 يوان است.

ديوار بزرگ چين

موتيانيو
موتيانيو كمي دورتر از بادالينگ است و يكي از جذاب ترين نقاط ديوار بزرگ چين براي بازديد به شمار مي آيد. اين منطقه به خوبي محافظت شده است و با تلكابين مجهز شده است. رفتن از پكن به موتيانيو حدودا 1 ساعت و نيم زمان مي برد، اما مزيتش به نسبت بادالينگ اين است كه هميشه خلوت تر است و مجبور نيستيد كه زيبايي هاي طبيعي اطراف ديوار بزرگ چين را از لا به لاي ازدحام ببينيد.
دسترسي به موتيانيو: براي رسيدن به موتيانيو اول بايد با مترو به ايستگاه اتوبوس دونگيژيمن برويد و بعد از آن جا سوار دو اتوبوس شويد. در ايستگاه دونگژيمن بايد سوار اتوبوس هاي شماره 916 شويد و بعد از پياده شدن در هوايرو بيداجي سوار اتوبوس هاي خط H23، H24، H35 يا H36 شويد تا به مويتانيو برسيد. هزينه كرايه اتوبوس هاي كل اين مسير حدودا 20 يوان است.

ديوار بزرگ چين

هوانگ هو چنگ
توريستان بسيار كمي از اين قسمت از ديوار بزرگ چين بازديد مي كنند و بيشتر محلي ها و اهالي پكن به آن مراجعه مي كنند. اين قسمت از ديوار بزرگ چين چشم انداز جالبي به آب هاي اطراف دارد و يكي از جذاب ترين بخش هاي ديوار چين به شمار مي آيد. جالب است كه بدانيد بازديد از اين قسمت از ديوار به طور رسمي براي عموم ممكن نيست و يك مرد سالخورده از آن نگهباني مي كند. اما با اين حال بعضي از محلي ها براي ديدن چشم انداز جالب آن از ديوار بالا مي روند. لازم به ذكر است كه بالا رفتن از اين قسمت از ديوار بزرگ چين در شرايط بد آب و هوايي خطرناك است و بهتر است كه در چنين شرايطي فكر بازديد از آن به سرتان نزند.
دسترسي به هوانگ هو چنگ: براي دسترسي به اين قسمت از ديوار بزرگ چين بايد از ايستگاه اتوبوس دونگژيمن سوار اتوبوس هاي شماره 916 شويد تا به هوايرو بيداجي برسيد و بعد از آن جا با اتوبوس هاي H21 به درياچه كوچك غربي برسيد. كل مسير برايتان حدود 20 يوان هزينه دارد.

ديوار بزرگ چين

جيانكو
اين قسمت از ديوار بزرگ چين كاملا بخش خطرناكي است و اصلا مسائل حفاظتي در آن رعايت نشده است. به همين خاطر بازديد از آن يك تفريح ريسكي و در عين حال هيجان انگيز است. اگر شما اهل كوهنوردي و طي كردن مسيرهاي سخت نيستيد، بهتر است كه بازديد از جيانكو را فراموش كنيد! چراكه پله هاي آن تا حد زيادي تخريب شده اند و حركت روي آن ها كمي چالش برانگيز است. به همين دليل است كه بازديد از جيانكو به طور رسمي ممنوع است و محلي ها ورودي آن را كنترل مي كنند. اما اگر به هر حال خواستيد كه از اين نقطه مهيج از ديوار بزرگ چين بازديد كنيد، يادتان باشد كه حتما لباس مناسب و كفش راحت بپوشيد.
دسترسي به جيانكو: به خاطر سخت بودن بازديد از اين قسمت از ديوار بزرگ چين، بهتر است كه در شهر پكن يك تور گشت جيانكو رزرو كنيد و همراه با راهنما از جيانكو بازديد كنيد.
اگر شما هم قصد سفر به چين و بازديد از ديوار بزرگ چين را داريد، براي رزرو يك تور ارزان چين با همكاران ما در آژانس مسافرتي مهر پرواز تماس بگيريد.

ديوار بزرگ چين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.