دوشنبه ۰۷ اسفند ۰۲

جشنواره ارواح گرسنه يا فستيوال پور تور(Por Tor) در پوكت تايلند

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

جشنواره ارواح گرسنه يا فستيوال پور تور(Por Tor) در پوكت تايلند

۱۱۶ بازديد

جشنواره ارواح گرسنه يا فستيوال پور تور(Por Tor) در پوكت تايلند

پور تور يا ارواح گرسنه رويدادي مهم براي اقوام چيني ساكن پوكت مي‌باشد. معابد با گل هاي زيبا، شمع و غذاهاي مخصوص پر مي‌شوند. بوميان براي رفتگان غير خويشاوند خود غذا تهيه مي‌كنند و معتقد هستند براي 1 ماه درهاي جهنم بر تمام رفتگان بسته خواهد بود.
اين مراسم زيبا و معنوي را مي‌توانيد در معابد چيني پوكت يا در معبد اصلي چينيان به نام تك بل (Tek Bel) تجربه كنيد.

سالانه گردشگران زيادي براي تماشاي اين فستيوال به تايلند سفر ميكنند و تورهاي جذاب تايلند براي اين فستيوال ها ارائه ميشود .

فستيوال ارواح تايلند

چه چيزي را نبايد در اين فستيوال از دست دهيد؟ چه چيزي را نبايد در اين فستيوال از دست دهيد؟

 مركز اصلي اين مراسم در معبد سنگ تك بل (Seng Tek Bel) و يا معروف به پور تور كنگ (Por Tor Kong) برگزار مي‌شود و به مدت 7 شبانه روز اين مراسم به طول مي‌انجامد. دقت داشته باشيد كه در معابد ديگر فقط به مدت 2 تا 3 روز اين مراسم را برگزار خواهد شد، پس به شما پيشنهاد مي‌دهيم اين مراسم پر از رنگ و نور را حتما در همين معبد خارق العاده تجربه كنيد.
در نزديكي معبد پور تور بازار روز جاده رنونگ (Ranong Road) قرار گرفته است كه در طول اين مراسم پرازدحام و پرشور مي‌گردد. تمام بازار با فانوس و كاغذهاي رنگي و گل تزيين مي‌شود و هرروز مراسم و نمايش‌هاي خاصي از جمله مراسم آييني، نمايش رقص شير، شعبده بازي، اجراي موسيقي زنده،  نمايش سايه ها و هزاران اجراي ديگر به روي صحنه مي رود.
در طول فستيوال، در هر كجا ميزي از غذاهاي محلي را مي‌بينيد و مي‌توانيد اين غذاها را با قيمت‌هاي بسيار پايين تهيه و آنها را امتحان كنيد.
در هنگام حضور در اين فستيوال دوربين هاي خود را فراموش نكنيد زيرا سوژه هاي زيادي براي عكاسي و فيلم برداري خواهيد يافت.ام قرمز مي‌پوشند (چئونگ سام: لباس سنتي چين مخصوص بانوان است) و گل، كيك قرمز و ميوه به معابد مي‌برند.
همچنين، در طول فستيوال رژه‌هاي ديدني بسياري برگزار مي‌شود، دانش آموزان و مردم محلي بهترين لباس‌هاي سنتي خود را بر تن مي‌كنند و دختران چئونگ س صحنه عبور دختران و مردماني كه در لباس‌هاي سنتي و رنگي در حال عبور و مرور هستند از زيباترين صحنه هايي است كه در زندگي خود تجربه خواهيد كرد.

جشنواره ارواح تايلند

شيريني لاكپشت قرمز براي ارواح گرسنه!!

 رسم و رسومات قديمي تايي-چيني نشان از اعتقاد قوي و تعهد خانوادگي و احترام به رفتگان در اين افراد است.  قسمت اصلي فستيوال كيك‌هايي است كه به شكل لاكپشت و با رنگ قرمز افراد تهيه مي‌كنند و به معابد مي‌آورند اين كيك ها انگ كو (Ang ku) خوانده مي‌شوند و با آرد و شكر تهيه مي‌گردند.
اما چرا لاكپشت قرمز؟ جواب بسيار ساده است، زيرا در فرهنگ چيني لاكپشت نماد قدرت و طول عمر است و رنگ قرمز به معني خوش شانسي براي چينيان است. پس پيشكش كردن اين لاك پشت هاي قرمز علاوه بر اداي احترام به گذشتگان نشان از خوش روزي و بركت در زندگي خود اين افراد هم مي‌باشد.

كيك لاك پشت فستيوال پور تور

تاريخ برگزاري فستيوال

 اين فستيوال هر ساله در اولين روز از رويت كامل ماه در ماه هفتم تقويم چيني برگزار مي‌گردد كه مساوي است با اواخر آگوست تا اواسط سپتامبر ( اواخر مرداد تا اوايل شهريور)
مكان برگزاري فستيوال: در معبد Seng Tek Bel در كنار مدرسه Bann Bang Neow  در جاده پوكت تايلند و در بازار روز جاده Ranong

تور هاي جذاب تايلند براي جشنواره هاي ديدني ارائه ميشود با همراه باشيد .

گروه سني:

 افراد در هر سن و سالي مي‌توانند در اين فستيوال زيبا شركت كنند زيرا برنامه هاي متنوعي براي سرگرم كردن تمام افراد در سن و سالهاي مختلف و با سليقه هاي متنوع در نظر گرفته شده است.
نگران كودكان خود نياشيد يا نمايش هايي كه هر روز در بازار روز رنونگ اجرا مي‌شود آنها را خيره به تماشاي رقص عروسك‌هاي رنگي و موسيقي زيباي نمايش مي‌كند.

جشنواره ارواح تايلند

اگر حضور در تمامي روزهاي اين فستيوال در اولويت سفر شما نيست و برنامه داريد كه در طول اقامت خود سري هم به اين فستيوال بزنيد توصيه ما به شما اين است، هتلي را انتخاب كنيد كه در نزديك‌ترين فاصله به مكانهاي مورد علاقه شما با توجه به انتظارتان از سفر قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.