دوشنبه ۰۷ اسفند ۰۲

براي خوشگذروني كي به كيش بريم

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

براي خوشگذروني كي به كيش بريم

۱۳۳ بازديد

براي خوشگذروني كي به كيش بريم 

جزيره كيش به دلايل بسياري يكي از مقصد‌هاي گردشگران از سراسر ايران است. آب و هواي گرمسيري كيش، هواي پاك، دريايي زمردين، آثار باستاني، مناظر زيبا، مراكز خريد متنوع و جشنواره‌هاي مختلف باعث شده است كه جزيره كيش در چند ده سال اخير يكي از مقصدهاي پربازديد گردشگران از سراسر ايران و منطقه شود. 

اما هميشه اين سوال وجود دارد كه بهترين زمان براي سفر به كيش چه فصلي از سال است؟از آنجا كه گردشگران شرايط و علايق مختلفي دارند، همچنين عدم وجود سرماي شديد و قابليت استفاده 12 ماهه از ظرفيت گردش آبي در كيش، ماه‌هاي مختلفي را مي‌توان به عنوان بهترين زمان براي سفر به كيش زيبا تعيين كرد.

بهترين زمان سفر به كيش

بهترين زمان سفر به كيش از نظر آب و هوا

در حالي كه در فصل زمستان بسياري از شهرهاي ايران در سرما و برف به سر مي‌برند، جزيره كيش داراي آب و هوايي معتدل و دلپذير است. به طوري كه مي‌توانيد بدون استفاده از لباس گرم به راحتي در جزيره به گشت و گذار بپردازيد و از پياده‌روي در ساحل لذت ببريد. باران‌هاي سيل‌آساي كيش در فصل زمستان اتفاق مي‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسيار كوتاهي متوقف مي‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خليج سايه‌گستر مي‌شود.

در انتهاي فصل زمستان، قبل از اينكه سيل گردشگران نوروزي به كيش، نگين خليج فارس سرازير شوند، شايد يكي از بهترين زمان‌هاي حضور در جزيره است. يكي به دليل اينكه جزيره در خلوت‌ترين زمان خود به سر مي‌برد و ديگر اينكه هنوز هوا به اندازه‌اي گرم نشده كه آزار دهنده باشد. به علاوه قيمت پروازها به دليل كاهش تعداد مسافر پايين تور كيش است. اگر مي‌تواند برنامه كاري خود را خالي كنيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه اسفند ماه را براي سفر به كيش انتخاب كنيد.

در ماه فروردين به دليل تعطيلات نوروزي، جزيره بسيار شلوغ است و هزينه سفر به كيش و هتل‌ها به بالاترين ميزان خود مي‌رسد. در اين زمان هوا كمي گرم شده است ولي به دليل اينكه آب دريا هنوز سرد است، شب‌ها مي‌توانيد نسيم خنك بهاري را تجربه كنيد.

از خرداد ماه تا مهر هواي جزيره بسيار گرم است و رطوبت به حد اشباع مي‌رسد و روزها را طاقت‌ فرسا و كلافه كننده مي‌كند. اما براي كساني كه به ورزش‌هاي آبي از جمله جت اسكي، كيبل اسكي، فلاي‌بورد و اسكوتر زيردريايي علاقمندند فصل تابستان فصل مناسبي براي سفر به كيش است. همچنين جشنواره‌هايي كه از اواسط تيرماه آغاز مي‌شود و تا اواسط شهريور ادامه دارد، تنور مسافرت به اين جزيره گرم را داغ‌تر مي‌كند. برنامه‌هاي متنوعي كه شامل كنسرت‌، جنگ‌هاي شبانه و اهداي ميليون‌ها جايزه نقدي و غيرنقدي باعث شده است كه گرماي تابستان براي گردشگران قابل تحمل شود. البته مراكز خريد مجهز به سيستم‌هاي تهويه مطبوع نيز در ناديده گرفتن گرماي تابستان بي‌تأثير نيست!

اگر بالاخره فصل و ماه حضورتان در جزيره كيش را انتخاب كرده‌ايد، بهتر است وسط هفته را خالي كنيد تا بتوانيد حدود يك سوم از هزينه‌هاي رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ها را نسبت به آخر هفته ذخيره كنيد.
 

بهترين زمان براي شركت در رويدادهاي فرهنگي جزيره كيش 

درست است از نظر آب و هوا تابستان به هيچ وجه فصل مناسبي براي سفر به كيش نيست؛ اما جشنواره تابستاني كيش كه هر سال از تاريخ ۱۵ تير تا ۱۵ شهريور در اين جزيره برگزار مي‌شود باعث شده است حتي در تابستان هم مسافران زيادي راهي اين جزيره شوند.

برپايي برنامه‌هاي شاد و مفرح مانند برنامه‌هاي متنوع ورزشي، كنسرت‌ها، جنگ‌هاي شبانه، تئاتر، نمايش نمايش، برپايي كارناوال‌هاي شادي، اهداي ميليون‌ها جايزه نقدي و غيرنقدي، آذين‌بندي خيابان‌هاي كيش كه زيبايي آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان مي‌كند، باعث شده است تعداد زيادي از گردشگران داخلي و حتي خارجي در زمان برپايي اين جشنواره به كيش سفر كنند.

بهترين زمان سفر به جزيره زيباي كيش

برنامه و خدمات جشنواره ها در تابستان، به شرح زير است:

  • ارائه تخفيفات ويژه در مراكز خريد
  • جشنواره آبنبات چوبي براي كودكان و امكان استفاده رايگان كودكان زير هفت سال از خدمات هتل‌ها
  • رالي تور خانوادگي و قرعه‌كشي براي اهداي خودروهاي لوكس و گران‌ قيمت
  • برگزاري كنسرت گروه‌هاي موسيقي با حضور هنرمندان مطرح كشور، اجراي استندآپ كمدي و ديگر رويدادهاي ويژه فرهنگي
  • قرعه‌ كشي براي اهداي جوايز نقدي

در ضمن اگر تنها براي گردش در مراكز خريد كيش قصد سفر به اين جزيره را داريد، تابستان هم مي‌توانيد به آن سفر كنيد؛ زيرا تقريبا همه مراكز خريد مجهز به سيستم‌هاي تهويه مطبوع كاملا مناسب هستند.

سخن آخر 

در نهايت براي شما كه اين پرسش برايتان پيش آمده كه كي به كيش برويم؟، بهترين زمان را شرايط و هدف  شما از سفر به كيش تعيين مي‌كند. اگر به دنبال آب و هواي معتدل‌تر هستيد، فصل زمستان را انتخاب كنيد. خصوصاً اسفند كه تعداد گردشگر كاهش پيدا مي‌كند و هزينه سفر ارزان‌تر مي‌شود. اگر ورزش‌هاي آبي و جشنواره‌ها و جايزه‌هاي متنوع را دنبال مي‌كنيد، بهتر است گرماي و شرجي را به جان بخريد و در ميانه تابستان رهسپار كيش شويد.

زمان سفر به كيش

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.