دوشنبه ۰۷ اسفند ۰۲

بايدها و نبايدهاي مهم و ضروري سفر به باكو

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

بايدها و نبايدهاي مهم و ضروري سفر به باكو

۱۲۲ بازديد

بايدها و نبايدهاي تور باكو
فرهنگ كشور آذربايجان تلفيقي از فرهنگ هاي ايراني، تركيه اي و روسيه اي است و سنت ها و آداب و رسوم هاي محلي بسيار زيادي در آن رعايت مي شود. به همين دليل توريستان بايد تمام تلاششان را بكنند تا در مدت زمان اقامتشان در كشور آذربايجان و شهر باكو، اين سنت ها را زير پا نگذارند و به محلي ها و اهالي اين كشور بي احترامي نكنند.در ادامه مهمترين بايدها و نبايدهاي سفر به باكو را به شما معرفي مي كنيم تا سفر بي حاشيه تري را به مقصد باكو تجربه كنيد و با مشكل خاصي در خصوص فرهنگ و سنت هاي باكو مواجه نشويد.

 بايدها و نبايدهاي تور باكو

يادتان باشد كه حتما نام خود را در اداره مهاجرت آذربايجان ثبت كنيد
توريستاني كه مي خواهند بيش از 10 روز در آذربايجان اقامت داشته باشند، بايد نام خودشان را در سيستم اداره مهاجرت آذربايجان ثبت كنند. البته هتل هاي آذربايجان موظفند كه اين كار را براي مهمانانشان انجام دهند. اما اگر قصد اقامت در مكاني به جز هتل را داريد، بايد خودتان شخصا نسبت به اين كار اقدام كنيد. انجام اين كار به صورت آنلاين نيز در وب سايت اداره مهاجرت آذربايجان ممكن است.
آذربايجاني ها و ارمني ها با هم رابطه خوبي ندارند. در واقع يك منطقه وجود دارد كه به آذربايجاني ها تعلق دارد، اما از سمت ارمني ها اداره مي شود و به همين دليل صدها هزار آذربايجاني از خانه آبا و اجدادي خودشان بيرون شدند و به همين دليل از سال 1988 تا كنون، تنش ها برقرار است. به همين دليل بهتر است كه در كشور آذربايجان صحبتي از ارمني ها به ميان نياوريد.

 در كشور آذربايجان در مورد ارمني ها صحبت نكنيد

هيچ كالاي ارمني را به كشور آذربايجان نياوريد
به خاطر همان جنگي كه گفته شد، هر دو طرف با يكديگر مشكل دارند. به همين دليل توريستاني كه مهر ارمنستان را روي پاسپورتشان دارند، ممكن است كه توسط مامورين اداره مهاجرت آذربايجان مورد پرس و جو قرار بگيرند. حتي ممكن است كه اجازه ورود كالاهاي ارمني به خاك آذربايجان داده نشود و به همين دليل بهتر است كه كالايي را از ارمنستان به اين كشور نياوريد و احيانا تيشرت يا لباسي با نام ارمنستان به تن نداشته باشيد!
در آذربايجان آشغال نريزيد
احتمالا شما هم با سفر به آذربايجان از تميز بودن خيابان هاي باكو شگفت زده خواهيد شد. تعداد زيادي سطل آشغال در هر طرف خيابان وجود دارد و همه اهالي باكو از آن ها استفاده مي كنند. به همين دليل شما هم بايد مثل اهالي باكو در تميز نگهداشتن شهر كوشا باشيد و خاطر آن ها را مكدر نكنيد.

 در آذربايجان آشغال نريزيد

در مورد آذربايجان به اهالي اين كشور انتقاد نكنيد و از جملات منفي استفاده نكنيد
مردم آذربايجان بيشترين مهمان نوازي ممكن را در مورد توريستان به كار مي گيرند و انتظار گله و شكايت را از توريستان ندارند.اهالي آذربايجان مشكلات كشورشان را مي دانند و نيازي ندارند كه دوباره آن ها را از دهان توريستان بشنوند. به هر حال آذربايجان اماكن ديدني جذاب و فرهنگ غني دارد و گذشته از مشكلاتش، خوبي هاي بسيار زيادي دارد.
به خانم هاي آذربايجاني احترام بگذاريد
بي ادبي و بي احترامي در فرهنگ آذربايجاني ممكن است كه با فرهنگ هاي ديگر كاملا متفاوت باشد. مردان در آذربايجان احترام زيادي براي خانم ها قائلند و از توريستان اين انتظار مي رود كه همين رفتار را با آن ها داشته باشند. براي مثال خانم ها هميشه در وسايل حمل و نقل عمومي حق اولويت دارند و هميشه مردان صندليشان را به خانم ها مي دهند و يا اينكه براي خوردن غذا در رستوران، همراه آقا صورتحساب را پرداخت مي كند. به هر حال بهتر است كه اين مسائل را قبل از سفر به باكو بدانيد و حتما آن ها را رعايت كنيد.

 به خانم هاي آذربايجاني احترام بگذاريد

هيچ وقت از فرودگاه تاكسي نگيريد
حتي اگر جيب پر پولي داريد، باز هم بهتر است كه سوار تاكسي هاي فرودگاه نشويد. به شما توصيه مي كنيم كه از فرودگاه بين المللي حيدر علي اف باكو خارج شويد و از كنار تاكسي هاي لندني آن عبور كنيد و سوار اتوبوس هاي فرودگاه شويد. اتوبوس هاي فرودگاه شما را به مركز شهر باكو و استگاه مترو 28 مي برند و از آن جا مي توانيد به هر نقطه از شهر باكو دسترسي پيدا كنيد. استفاده از اتوبوس ها به نسبت تاكسي ها زمان بيشتري نمي برد و با اين حال بليط آن ها 50 درصد ارزان تر از تاكسي است و واقعا به صرفه هستند.

 هيچ وقت از فرودگاه تاكسي نگيريد

براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري باكو همراه تورهاي شخصي آذربايجاني نشويد
استفاده از تورهاي يكروزه اي كه در آذربايجان برگزار مي شود، حدودا با راننده شخصي برايتان به ازاي هر نفر 70 دلار هزينه دارد. اما شما مي توانيد بعد از اقامت در باكو، از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنيد و با پرداخت 5 دلار براي رفت و برگشت از جاذبه هاي گردشگري باكو بازديد داشته باشيد و در هزينه هاي سفر به باكو صرفه جويي كنيد.
هميشه و همه جا پاسپورتتان را در باكو همراه خود داشته باشيد
بر طبق قانون آذربايجان، توريستان بايد در همه حال پاسپورتشان را به همراه داشته باشند. پليس معمولا جلوي توريستان را مي گيرد، مدارك شناساييشان را طلب مي كند و اگر كسي مدرك شناسايي همراهش نداشته باشد را جريمه مي كند. البته همراه داشتن فتوكپي از پاسپورت معمولا كفايت مي كند.

هميشه و همه جا پاسپورتتان را در باكو همراه خود داشته باشيد

هديه را از سمت آذربايجاني ها سريعا قبول نكنيد
آذربايجاني ها مثل ما ايراني ها تعارفي هستند. پس اگر مي خواستيد كه يك هديه را از سمت يك فرد آذربايجاني دريافت كنيد، بهتر است كه 2 بار تعارف كنيد و بعد در بار سوم آن را دريافت كنيد! در مقابل شما هم بايد براي دادن هديه به آذربايجاني ها كمال احترام را رعايت كنيد و حتما تعارفات لازم را به آن ها داشته باشيد.
علامت OK را در باكو نشان ندهيد
در كشورهاي غربي علامت OK با دست نشان داده مي شود، اما در كشور آذربايجان اين علامت بي ادبي تلقي مي شود. پس بهتر است كه اين علامت را نشان ندهيد و احتمالا باعث ناراحتي مردم آذربايجان نشويد. بهتر است كه انگشت شست و اشاره تان را دايره شكل كنيد و اينگونه تاييد خود را به مردم آذربايجان نشان دهيد. حالا كه اطلاعاتتان در مورد آذربايجان بيشتر شد و با بايدها و نبايدهاي آذربايجان آشنا شديد، مي توانيد سفر لذت بخش تر و بي حاشيه تري را به مقصد آذربايجان تجربه كنيد. به هر حال در صورت تمايل مي توانيد براي رزرو تور لحظه آخري باكو با همكاران ما در آژانس مسافرتي مهر پرواز تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.