دوشنبه ۰۷ اسفند ۰۲

رقص رنگ ها در كوچه پس كوچه هاي شهر

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

رقص رنگ ها در كوچه پس كوچه هاي شهر

۱۳۸ بازديد

رقص رنگ ها در كوچه پس كوچه هاي شهر 

يكي از رنگارنگ ترين و خوشگل ترين خونه هايي كه ميتوني از نزديك ببيني محله ي بالات در شهر زيباي استانبول مي باشد . 

يكي از  آرام ترين و جذاب ترين محله هاي استانبول بالات كه منطقه مسيحي هاي استانبول هم هست،مردم خونگرم و دوست داشتني آن در كنار هم پذيرايي توريست هاي زيادي از اقسا نقاط جهان هستند .

بالات سنتي و قديمي ترين محله در مجاورت ساحل غربي استانبول است  اين محله زيبا از قديم الايام محل سكونت و زندگي يوناني ها و يهودي ها بوده است.

اگر ميخواهيد در سفر خود به چند دهه قبل هم سفر كنيد حتما بالات را جز گردشگري خود در سفر به استانبول قرار دهيد  در كوچه پس كوچه هاي رنگي بالات ميتوان خاطرات كودكي و دور گذشته رو ورق زد،رخت و لباس هايي كه از گوشه كنار خانه ها آويزان شده اند .

سر و صداي جذاب كودكان كه با بازي ها و شلوغ بازي ها براي چند لحظه به خاطرات كودكي پرت ميكند و ياد آور دوران تكرار نشدني كودكي هايمان است .اين محل زيبا يكي از جذاب ترين جاذبه هاي گردشگري محسوب ميشود .

رنگي ترين محله استانبول

در كنار محله جذاب رنگي رنگي  بالات از فنر و فاتح هم ديدن كنيد 

فنر و فاتح دوتا از قديمي ترين و تاريخي ترين محله هاي استانبول هستن كه در مجاورت محله زيباي بالات قرار دارند .اكثر جاذبه هاي تاريخي در اين سه منطقه است اين مناطق در فهرست ميراث جهاني هم ثبت شده !!!

محله زيباي بالات چند دهه قبل پذيراي يهودي نشين ها بوده  با وجود رفتن يهودي ها از اين مناطق آثار زيبا و تاريخي زيادي از آنان به جا مونده كه در خانه ها مغازه ها هنوز ميتوان اين آثار را مشاهده كرد .

 محله فنر كه در كنار محله بالات قرار دارد در زبان يوناني به معني فانوس است از صدها سال قبل محل زندگي يوناني ها بوده است البته امروزه اين محله تنها به يوناني ها تعلق نداد و همه قشري را شامل ميشود .

از محله فاتح به عنوان تاريخي ترين منطقه استانبول هم ياد ميشود اين محله در زمان حكومت يوناني ها به عنوان مركز فرهنگي شناخته ميشده. 

مسجد فاتح پس از فتح شهر كه  توسط سلطان محمت پس از گذشت ده سال ساخته شد، امروزه به يكي از جاذبه هاي مهم گردشكريتور تركيه و استانبول تبديل شده است .  

 بالات خوشگل ترين محله استانبول
پياده روي اجباري در محله بالات 

در سفر به استانبول حتما يكي از الويت هاي سفر خود را قدم زدن در محله رنگي رنگي بالات قرار دهيد .

قدم زدن در قديمي ترين منطقه استانبول و مشاهده رقص رنگ ها از گوشه و كنار محله يكي از جذاب ترين پياده روي ها در سفر به استانبول مي باشد 

اين محله مملو از كافه و رستوران هاي محلي كه ميتوانيد هنگام خستگي، توقفي داشته باشين و از غذا ها و دسر هاي خوشمزه تركي لذت ببرين.

با هر وسيله عمومي ميتوان به محله زيباي بالات رفت و دسترسي خوبي براي گردشگران در تور استانبول دارد .

 تاريخي ترين محله استانبول

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.